vineri, 3 august 2007

Visul

azi-noapte au venit la mine naiadele. si-au despletit parul si m-au ametit cu dansul lor nebun. mi-au prezis ca o sa cresc pana cand fruntea-mi o sa atinga cerul, cerul albastru ca marea. cineva a ras in hohote din spatele pernei. am banuit ca-i Morpheu si m-am repezit sa ma uit, dar era doar o vrajitoare de jucarie. naiadele miroseau a alge, a furtuna si-a departe, am vrut sa ma prind in dansul lor, dar printre degete mi-a alunecat iarba. un gand mi-a facut semn sa ma ridic pe varfuri si sa plutesc pe vise, m-a chemat, m-a chemat. m-am speriat atat de tare ca am inceput sa plang rauri de lacrimi sarate, se uda covorul am gandit, dar am continuat sa plang apa de mare. gandul ma privea nerabdator si-mi tot facea semn cu mana-i fina, apa-mi ajungea de-acum pana la glezne, vrajitoarea de sub perna chicotea si mi-am zis ca rade de mine, ca n-am curajul sa plutesc. m-am agatat de o umbra si-am desenat in aer un soare cu raze scurte si zambet timid. soarele s-a scuturat si-a luat-o la fuga pe fereastra, am incercat sa-l agat de-o raza, insa, pentru ca razele-i erau atat de mici, mi-a scapat. apa imi trecuse de genunchi, imi urca insinuanta pe coapse, naiadele dansau din ce in ce mai repede, mai repede, mai repede. doar gandul statea deoparte si ma privea ingandurat. nu ma mai chema. m-am uitat pe cer, pe cerul pana la care urma sa cresc si am vazut soarele, soarele meu. se prefacea ca-i luna, nu, nu m-a pacalit, l-am recunoscut dupa zambet. o sa ma inec, m-am gandit si m-am oprit din plans. apa era de-acum destul de adanca, pluteau haine si pantofi, creioane si telefonul mobil, sticla de plastic goala si-o bucata de beteala aurie. am inotat si-am apucat beteala, am impletit o coronita si mi-am asezat-o pe frunte, parul a inceput sa-mi creasca, pielea mi-a devenit stravezie, vrajitoarea a tusit gros, tusea fumatorului de mahoarca si-am vrut sa rad, dar rasul mi-a devenit cantec. gandul a zambit, in sfarsit, naiadele si-au impletit parul, am inghitit apa sarata a lacrimilor mele, am inghitit-o pe toata si-am transformat-o in lumina. naiadele m-au mangaiat pe rand pe frunte, soarele ascuns in muntii lunii a palit si abia atunci, in lumina filtrata a diminetii, l-am zarit pe Morpheu. dormea alaturi de mine si bratul lui greu imi proteja fruntea, ca sa nu ma lovesc de cer, de cerul albastru ca marea. vrajitoarea de jucarie disparuse.

2 comentarii:

mitica spunea...

Visul nu poate fi singur. Visul trebuie să se împletească-n cohorta de visuri ce-n zbor se ridică deasupra nopţilor noastre. Voi pune alături de-al tău vis, un altul pentru a fi capătul de urzeală al unei întregi pleiade.

Noaptea îşi lasă
cohortele-i tăcute
de gânduri şi vise,
de rugi nefăcute
s-adaste prelung
în plâns demiurg
la poarta frântă
de zbucium în senin,
de mută dorinţă,
de vaiet şi chin.
Trec ore prelungi
ca un desfrâu pastel ce lunecă
spre o-ncătuşare idilică
în gândul slobod zornăind
solzoase chipuri
din clipele trecute.
Eteric sună-n lanţuri ancore
sângerând de rugină
pe cabestanele-nţepenite.
Şuieră prin ele
un dor de ducă,
un dor de amintire,
un dor de nemurire
ce din adâncuri urcă.
O aşteptare pleacă,
o alta a ajuns
- simple-ntrebări
ce caută răspuns!
Lacrima mării e sărată,
lacrimile amintirii-s sărate şi ele...
Au devenit lacrimile mări?...
Sferică, incendiară
fereastră rotundă
a clipei dizolvate-n neant
- peste nedesluşite chipuri,
lucuri şi clipe -
salt.
Ochii de raze ai cerului se deschid,
flăcări de vânt în înalt se aprind,
din ochii de cer cocorii curg roată -
cerul-fântână noaptea o scapă
sfâşiind ca o lance scoarţa crăpată
deschisă-n adânc - o trapă.
Răstignită, lumina în zări
ţipă lung din suflet de cocor
chemând clipe-n depărtări
la-al visării vechi sobor.
Clipa luciul nud şi-l frânge,
urzeala timpului se strânge
peste ziua cea de ieri,
pretutindeni, nicăieri...
Pare obosită lumina
şi-n zare sângerează
un nesfârşit amurg
peste ora care trece
ca un fulg.
Roiesc în aer traiectorii ciudate,
planete cu ochi deschişi,
cu irişi albaştri,
cu cârduri de sori
migrând printre flori,
cu luna albind ceţuri de noapte
strânse fuior în valuri de mări
dispersând pastel de culori
în urzeli de gânduri şi şoapte.
Un uriaş ochi mă cercetează -
ca într-un etern război cu noaptea
reflectoarele despicând
întunericul imprevizibil.
Din cerul căzut în el însuşi,
vibrând din toate nervurile
ca o picătură de albastru arzând în candele nopţii...
...Vălul de lumină
pânza şi-o rupe.
Valul de mare
clepsidra o umple.
Valurile – clipe înaripate –
unde tot zboară?
cine le-alungă? cine le-abate?

zuzeta spunea...

mitica, multumesc pentru vizita, pentru vise si pentru versuri. si e adevarat. visul tau nu e niciodata singur. se intalneste cu toate celelalte vise ale celorlalti oameni si toate tin sfat mare despre noi, visatorii...