duminică, 28 decembrie 2008

pauza

casc de-mi trosnesc falcile
mi-e somn de mor
si n-am chef sa dorm, ma joc cu mintea
ma gandesc cum ar fi ca pentru cateva zile, trei zile, patru, cinci
nimeni sa nu mai faca nimic, pur si simplu
toata lumea sa doarma, sa stea cu ochii pe pereti, sa stea.
sa incremeneasca tramvaiele pe linii si troleele suspendate de firele lor,
televizorul sa emita heterodina (parca-asa era denumirea stiintifica a piuelii)
sa nu sune telefoane si curentul electric sa se opreasca, si gazele, si apa.(daca se opreste curentul, s-a terminat si cu heterodina, ma rog)
dar ar fi liniste,
sa fie liniste
coloane de masini nemiscate, obloane grele la vitrine
ce-as face eu? ce-am face noi?
cu o rezerva zdravana de lumanari, motorina pentru generator, baxuri de apa minerala si cateva sticle cu vin primite de craciun, o juma de kil de tequilla si frigiderul aproape plin
as sta, poate, linistita
as citi, as asculta linistea, as merge pe jos..
cafea? cum as bea cafea? nu-mi place nessul, nu-l suport. si m-ar fi frig, sigur mi-ar fi frig fara centrala, nu? si telefonul? sa nu pot suna? sa nu ma sune nimeni? nu, asta nu-i bine. daca mi-e rau? daca ma imbolnavesc? nu pot sa merg cu masina? sa cumpar o ciocolata? tigarile, mi se termina tigarile...
si cainii? ce-au sa manance cainii? si la protv era un film pe care-as fi vrut sa-l vad. si oamenii care n-au mancare? si care n-au lumanari, si nici lemne sa faca foc? ce-ar face ei?
s-a dus dracului filozofia. in orice caz, ar fi de preferat ca nimeni sa nu faca nimic in alt anotimp, cel mai bine vara. si nu trei , patru, cinci zile. cred ca una ar fi de-ajuns. si n-ar fi rau sa fim si noi anuntati, sa apucam sa luam una, alta.
deocamdata am gasit solutia. ma culc. nu fac nimic, doar visez. e si asta o varianta. mult mai comoda, zic eu.

2 comentarii:

Nicoleta Țintea spunea...

Aveam un coleg in liceu şi râdeam mereu când venea vorba de subiectul "ce ne vom face când vom creşte mari". El spunea că îşi va face o firmă cu oameni care stau degeaba, pe care îi va plăti ca să stea degeaba.

Mai spunea că îşi va deschide filiale în toată ţara şi era sigur că va avea mult succes, că va găsi destui pierde vară care să fie plătiţi doar pentru a tăia frunze la câini.

Chiar aşa, cum ar fi ?!

Anonim spunea...

cand o sa fiu mare, da, si eu as vrea sa nu fac nimic. nimic in sensul de nimic din ce trebuie sa fac.
pana atunci, nu-mi ramane decat sa ma gandesc la cum are sa fie ,,,

sa ai un an bun, nicoleta.;)