luni, 22 decembrie 2008

copilarie cu ciorapi trei-sferturi

o poni, poni, poni

stau la coada intr-o coloana de masini si, din colbul copilariei, cantecelul mi se insinueaza in minte. strabate in viteza anii. un joc cu batai de palme, ritmice si complicate.

academa mustafa
musta fa-fa-fa
come ga-ga-ga


dintr-un sertar prafuit al mintii, cuvintele caraghioase navalesc cu o acuratete incredibila.

undi epe, epe, epe
come tepe tepe tepe
undi ooooo
come goooo.


am 10 ani si ciorapii trei-sferuri imi atarna caraghios in jurul gleznelor. port parul prins in coada-de-cal pe care mi-o starnge mama cu un elastic. mereu protestez, caci elasticul imi agata dureros fire rebele de par. am genunchii permanent juliti de la "gardiana 10", jocul ala in care ne alergam ca dementii, si de la elastic, la care am luat campionatul la bloc. strang animale parasite, negociez la sange cu tata sa ma lase sa le tin macar o noapte, pe altele le ingrijesc in cutii de carton ascunse prin tufisuri. am doua prietene si o sleahta de pustani, care ma fluiera insistent sa ies la joaca. la scoala mi-au scazut nota la purtare ca am aruncat o punga cu apa in capul unor colegi din careu si ca l-am intepat cu un varf de compas pe baiatul din fata, in timpul orei de mate. pe deasupra i-a mancat pachetul de cateva ori blandului coleg marian,iar uniforma-mi sta mereu stramb. asa ca n-am putut sa iau premiul intai chiar daca aveam cea mai mare medie din clasa, spre disperarea mamei, sub zambetul complice al tatalui si invidia fatisa a tovarasilor de joaca pentru ca n-am luat bataie acasa. nu ma omor dupa jocurile astea cu batut din palme, dar sunt la moda si am invatat toate cantecele. zeci de cantece.

pe altele nu reusesc sa mi le amintesc. pe asta,insa, l-am fredonat azi toata ziua.

o poni, poni, poni
academa mustafa
musta-fa-fa-fa
come ga-ga-ga
undi epe epe epe
come tepe tepe tepe
undi oooo
come gooo...

3 comentarii:

Anonim spunea...

stiu si eu ceva:
an-tan-tiri-mogodan
cara-cara-si...

erau geniale!!!!

Alex spunea...

:) Craciun fericit, zuzeta :) !

Anonim spunea...

si tie alex, sa fii fericit.:)

baby, te mai ajut c-un vers:
principala morin-go, tan-go!! :))