luni, 17 martie 2008

olimpiada la romana

in urma cu vreo trei saptamani, fiica-mea m-a anuntat mandra tare ca merge la olimpiada de romana. nu pentru ca ar fi cine stie ce studioasa sau ambitioasa, dar a gasit o metoda relativ simpla si ingenioasa de a "se pune bine" cu profa.
a venit, insa, dezamagita.
punctul principal al lucrarii era cu si despre cazurile substantivului. pe care inca nu le studiase la scoala, deci habar n-avea.
"eu totusi am scris ceva..." mi-a marturisit prudenta fiica-mea.
da? m-am minunat eu incercand sa-mi imaginez ce ar putea sa scrie un copil la un subiect despre care n-a auzit in viata lui.
"pai da", zice." m-am gandit ca acuzativul e un caz care acuza, ca dativul e unul care da si..si ca vocativul ar trebui sa se termine intr-o vocala. si-am facut un text cu substantivul in cazurile astea, iar la nominativ si la genitiv am pus si eu din capul meu... "
!!!!

si astazi, dupa ce la telefon m-a anuntat ca a luat 7 la un test usor la geografie...mi-a zis sa nu ma supar ca are si o veste buna. ca s-a calificat la olimpiada la romana, a luat 9.
acum, dupa ce mi-am revenit din uimire (si din ras), as fi tare curioasa sa vad si eu lucrarea notata cu 9, in care acuzativul acuza, dativul da si vocativul se termina intr-o vocala!!!

12 comentarii:

Anonim spunea...

Eu nu pot decât să spun că-i urez baftă şi, eventual, să şi râd simpatic, în colţul buzei... :)

Pisicot spunea...

Poate că viaţa e mult mai simplă decât ne închipuim...

Alex spunea...

:) de ce sa ami vezi? mai bine iti imaginezi, e mai frumos :)

PS : sa iti traiasca fetita !

Anonim spunea...

demaio,
am apreciat ca s-a descurcat. a improvizat si, culmea, de data asta i-a mers.
adaptabilitatea in fata unor situatii necunoscute este (nu-i asa, v?) semn de inteligenta!!!

mare adevar ai grait, pisicot. de multe ori copii te dezarmeaza tocmai prin interpretearea lor simpla - e un fel de a extrage esenta - in situatii pe care noi, adultii, le consideram al dracului de complicate!
dar o sa vezi tu!!! :))


multumesc, alex.
si as vrea sa vad pentru ca, desi imaginatia mea e bogata, chiar eram curioasa cu dativul ala care da!!!

Anonim spunea...

*copiii te dezarmeaza, ca tot vorbiram de limba romana!

Pisicot spunea...

Offf, nu cred.

greenfield spunea...

Poate a fost un test de sagacitate, sa vada cat de inventivi pot fi?

Anonim spunea...

nu, pisicot? sa indraznesac sa te intreb de ce?!

la teste de-astea fiica-mea ar fi luat numai 10!!! :))

Pisicot spunea...

Nu ştiu, am senzaţia tâmpită că (mi-)a trecut vremea.

Anonim spunea...

mi-e familiara senzatia asta. doua dintre prietenele mele, de varste foarte apropiate tie, se lupta cu ea.
eu insami o recunosc in discutiile, vechi deja - dar intotdeauna actuale - despre un "al doilea copil".

eu insa nu cred ca exista o anumita "vreme" pentru un copil. desi se spune ca atunci cand ploaua mohorat...:))

Anonim spunea...

:D

Pisicot spunea...

:)
păi oare să plouă sau nu?