joi, 27 septembrie 2007

tara mea

m-apuc sa fac o succesiune pe un teren care a apartinut bunica-mii. da-mi lipsesc niste acte, pierdute prin negura vremii. certificatul de casatorie si cel divort al batranei cu bunicul meu.
nicio problema, spune notariatul. cerem noi, pe baza certificatului de deces, extras de stare civila.
asta se intampla acum 45 de zile, aproximativ, cu promisiunea ca dureaza doua saptamani.
telefoane, drumuri inutile in tot acest interval.
ieri, in cele din urma, mi se comunica sa ma duc azi la 12, ca "au venit actele".
azi la 12 ma duc la notariat si secretara (pardon, asistenta) zambitoare imi inmaneaza...o copie dupa certificatul de deces al bunica-mii. al carei original era in mana mea.
domnisoara, zic, despre altceva era vorba. (si, cu toata diplomatia si calmul de care pot da dovada in astfel de momente, repet povestea)
ea ma priveste cu ochi mari de caprioara speriata si zice, ca o floare firava de primavara:
"vai, probabil colegii mei au facut o confuzie."
fututi confuzia ma-tii, notariatele tarii romanesti, tara romaneasca si sistemul de lucru cu publicul.
si, pe deasupra, dupa ce mi-am luat card de la BRD ca sa-mi achit cu el toate facturile la utilitati, electrica muntenia sud (care are program la ghiseul de incasari 9-12, la fix...) zice ca nu se poate plati civilizat, ca ei lucreaza cu alta banca.
sa va ia dracu', ca azi m-am infuriat si-mi pare rau ca mi-am imaginat si am naivitatea sa-mi imaginez in continuare ca in tara asta o sa se schimbe ceva.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Se schimba zuzeto, se schimba! Doar ca mergem intr-o directie tot gresita, dominata de birocratisme idioate, EUropene. Complicam simplitatea pt ca nu avem taria de a ne asuma potentialele decizii.

Anonim spunea...

auch! cam multe injuraturi pe rand scris...

zuzeta spunea...

stiu ca se schimba multe, unele in bine, altele nu. dar m-am infuriat (mi se intampla si de-astea!). si as avea multe de spus dar acum nu vreau sa reiau subiectul, ca-s binedispusa!

stiu, trestie, da' asa-mi vine cateodata...
imi pare rau apoi, dar ce sa mai fac? sa sterg injuraturile si sa ma prefac ca nu s-a intamplat nimic?!
nu pot decat sa ma scuz fata de voi, care n-aveti nicio vina.

zuzeta spunea...

si-acu vad ca-s doar doua injuraturi la 16 randuri. hm, nu-i asa grav...