joi, 28 februarie 2008

in gradina n-am o floare...

ma pregatesc sa-mi amenajez curtea. de vreo doua saptamani fac schite, scheme, aleg locuri si plante, le schimb.
penultimul proiect era bun, dar am ratacit foile pe care-am desenat. si intre timp m-am gandit la alte sapte variante care mi s-au amestecat in minte.
vreau tuia. sunt frumosi si mereu verzi. si tuia de-aia care nu cresc in inaltime vreau, ca-n herestrau. se labarteaza pe pamant, mici insule simpatice, aiurite.
trandafiri. numai rosii.
trandafiri agatatori. galbeni
pietre mari. pietre mici, pietris.
un brad, obligatoriu, pe care sa-l impodobesc iarna.

vreau si flori de camp, salbatice si voluntare.
si neaparat o tufa de liliac.
regina noptii.
gazon.
ortensii mov, din cele cu floarea imensa.

lalele, narcise. iar vara, in locul lor altceva, care sa infloreasca pana toamna tarziu.
vita de vie, pergola cum am vazut eu la ostrov.
un tei, un mar. un prun poate si un corcodus, sa-mi aminteasca de copilarie.
in spate un nuc, da cica nu-i bun ca are iod si nu mai creste nimic sub el.
si-am vazut eu la hornbach niste accesorii pentru gradina, care mi-au rupt inima. doar ca deocamdata nu stiu ce-as putea sa fac cu ele.

pana sambata viitoare ar trebui sa ma hotarasc. altfel, lunga vara fierbinte am s-o petrec cu buruienile. care au si ele farmecul lor...

9 comentarii:

Alex spunea...

offff, ai uitat tocmai de ele ... te rog, lasa un coltisor macar si pentru ele... imi plac atat de mult ! da, zuzeta, de lacramiaore e vorba... te rog...
Noapte buna !

zuzeta spunea...

oh, lacramioarele! margaritarul!!
am uitat. obligatoriu lacramioare. sunt fine si miros superb.
si mi-am adus aminte ca si zmeura am in plan, tufe de zmeura pe langa gard.
m-apuc sa notez.

Anonim spunea...

si nu pui tu un busuioc si-un rozmarin pentru sosuri si fripturele???

Pisicot spunea...

Neapărat petunii şi regina nopţii!

Şi da, la hornbach găseşti de toate :)

maria spunea...

liliac am avut in copilarie cind stateam la curte. si o iasomie, neaparat sa iti iei. e geniala. si forsitia. aaaa, si nu stiu exact cum se numesc, pe vremuri le zicea flori de piatra. sunt unele micute, colorate, foarte vesele. asteptam pozele

zuzeta spunea...

bre, v
la aspectul asta practic al fripturilor pe care o sa le-ncing in curte, recunosc, nu m-am gandit.
dar orice vorba buna adaugata aici nu poate decat sa-mi fie de folos!
baga deci si busuioc, si rosmarin.
sar'mana!

zuzeta spunea...

regina noptii era pe lista mea. iar petuniile sunt rezervate pentru ghivecele suspendate!

da, de cand am descoperit hornbachul - si asta s-a intamplat imediat ce s-a deschis - mi-am facut drum pe-acolo, cel putin odata la doua saptamani. si niciodata n-am plecat cu mana goala!!1

zuzeta spunea...

maria, iasomie! cum am putut sa uit?! iubesc iasomia si parfumul ei suav! multumesc.
stiu si florile de piatra si cred ca o sa se impace de minune cu pietrele pe care am de gand sa le "plantez" prin gradina!
oh, sunt coplesita!!!

maria spunea...

pai hai, apuca-te de gradina, ca sa ne bucuram si noi de ea