duminică, 10 februarie 2008

la familia (altuia)

daca iubitul meu ar citi insemnarea asta, tare s-ar supara pe mine.
nu pentru ca m-am vazut cu un alt barbat care, pe deasupra mi-e si prieten vechi, ci pentru felul in care am facut-o. si, pentru ca, zice el, am un talent incredibil de a intra in tot felul de situatii imposibile.

buun. un bun prieten de-al meu TREBUIE sa onoreze invitatia familiei. partintii lui implinesc vreo 40 de ani de casnicie, e petrecere mare, vin rude - toate de sange-albastru, pur-sange sau mai stiu eu cum, vin prieteni de familie sus-pusi, vin oameni importanti,von, de, sir, ce mai, aristocratia europei.
"nu pot sa merg singur" zice el, altfel un mare consumator de femei. de femei de consumatie. "toata lumea o sa creada ca-s poponar. sau ratat."
ba poti, zic eu. un barbat singur nu e neaparat poponar. nici ratat.
"la mine in familie asa e considerat " sustine el si-mi inchide gura. "hai, rochie eleganta, pantofi. si prinde-ti parul ala cumva. ne vedem la 12,00."
nu ma pricep sa refuz o invitatie atat de directa. si-s prietena cu "printul" asta de vreo 15 ani. in plus, sunt curioasa sa-i cunosc parintii cei nobili. unde mai pui ca mi se pare si amuzanta situatia.

masa mare, rosenthal-uri, argintarie, cutite de peste, lingurite de cafea, pahare de cristal de bohemia. lumanari in sfesnice, parol. conversatii elegante si spumoase, doamne cu violet de gentiana in parul alb, impecabil coafat, domni cu pipa si butoni. mirosuri ametitoare. mancare delicioasa. alta lume, venita dintr-un alt timp.
stau cuminte la locul meu, discut cu vecinii de masa, glumesc, rad, imi spun (sincer) parerea despre americani, despre orientul mijlociu si despre traian basescu. intru in rol, schimb priviri tandre si zambete timide cu prietenul care, se vede treaba, e tare mandru de mine, caci se apuca sa ma prezinte tuturor rudelor.
de buna seama ca am facut o impresie frumoasa, consider ca a venit momentul sa ma retrag in plina glorie, l-am scos elegant din impas pe amicul meu - motiv pentru care o sa-mi fie recunoscator toata viata. sau asa ar trebui.
dar nu, nu-i atat de simplu cum mi-am imaginat. parintii lui, oameni extrem de eleganti si politicosi, ma abordeaza direct, imi explica ce multumiti sunt ca fiul lor a terminat cu viata de desfrau, isi exprima speranta ca ne vom cunoaste mai bine si...
si ma invita sambata urmatoare la masa.

ii arunc amicului meu o privire criminala, el ma ciupeste violent de brat si-mi suiera..."taci". apoi, cu cel mai fermecator zambet din lume ii raspunde galant mamei sale..."nimic n-o sa ne stea in cale. venim negresit..."

poftim situatie,
la dracu.

14 comentarii:

Alex spunea...

aaaaa, deci sambata ai planuri... dar duminica ce faci ? :) am si eu niste prieteni , vreau sa te prezint :)
Acum serios: lasa, zuzeta, ca macar a fost ceva stilat... gandeste-te ce-ar fi iesit daca era vreo petrecere de amicului Florin Salam :) Este ca punei de-o stare de nervi pe sistem turbo? zic si eu... fara numar, fara numa, fara numar... :)

O seara linistita sa ai si o saptamana usoara !

Anonim spunea...

Cred că trebuie să te rezumi la faptul că ai trăit clipe frumoase, cel puţin aşa le percep eu prin prisma povestirii tale. Despre săptămâna viitoare...ei bine...aici ai de ales. Poţi spune NU şi poţi explica de ce, dacă nu s-a înţeles. Unele lucruri nu cred ă trebuie lăsate să-şi facă de cap, mai ales când este vorba de viaţa noastră...

Anonim spunea...

vi si la nunti si botezuri? :D

Anonim spunea...

ce aroma de roman vechi are post-ul tau!!:)
cred ca femeile intra in astfel de incurcaturi datorita curiozitatii lor extreme....

Anonim spunea...

demaio, chiar a fost frumos.
dar acum ma simt vinovata fata de oamenii aia, care chiar s-au bucurat ca fiul lor are ..o relatie "serioasa"!!!

pai alex, dragule, depinde de nunti, de botezuri...!!!
de ce? vrei sa ma inviti undeva?
:))

corect. curiozitate in primul rand.
pe de alta parte, acea "facere de bine" despre care se vorbeste in proverbe!!!!

Anonim spunea...

depinde esti casatorita? :D

Anonim spunea...

depinde cine intreaba! :))

Alex spunea...

zuzeta, doar de control: vezi ca suntem doi alex :) sa nu se confunde ;)
Buna seara !

Anonim spunea...

doi alex???!!!

Anonim spunea...

gata, m-am prins. sunteti doi alex!!!

Anonim spunea...

tricky situation...dar in mod sigur a fost si e oleaca palpitant. Ca in filmele alea cu hugh grant, nitel romantice, nitel dramatice si foarte british.

Anonim spunea...

aproape orice iese din "cotidian" e palpitant.
orice rol pe care-l joci si ti-l asumi e tentant.
iar daca intamplarea are si oarece aura de aventura, succesul e garantat!

Anonim spunea...

da.. doi alexi :-s de aia am pus link la nick ... ufff

Anonim spunea...

ufff, ca n-am fost atenta! :)