marți, 31 iulie 2007

Acele masini minunate si oamenii lor zburatori

- reality show-

Aseara, prinsa intr-o joaca stupida, fiica-mea a tras un pumn in capota unei masini parcate in fata blocului, ca sa se amuze cand alarma-i stridenta ii scoate din minti pe locatari. Ghinion, proprietarii, o familie de cetateni responsabili cam la limita dintre varstele a doua si a treia, au zarit-o de la postul de panda, fereastra bucatariei lor, si au coborat buluc sa-i administreze o corectie. I-au facut morala, au amenintat-o cu urecheala, c-o spun la scoala, la politie... ma rog, toata gama. A venit copilu-n casa, usor speriat, mi-a relatat incidentul, am admonestat-o si eu, ca un parinte responsabil, ba i-am smuls si promisiunea ca n-o sa se mai repete. " Or sa vina la usa, mami, sa vezi, or sa vina la tine" s-a lamentat fiica-mea, dar mi-am pus academic mainile -n solduri si-am linistit-o parinteste: "las' sa vie, mamito!"
Nici o clipa nu mi-am imaginat ca asta o sa se si intample. M-am inselat.
buf, buf
buf, buf, buf (batai cu pumnul in usa)
(cine dracu' imi mutileaza usa si-mi distruge linistea la ceas de seara, gandesc, ignorand fundamental avertismentul copilului. smucesc violent usa )
Pe prag, gata-gata sa se rastoarne la mine-n in apartament, ea - in pozitie de atac, cu pieptul (sau burta?) la inaintare , el - un zdrahon de barbat, cu ochii micsorati de furie. Navalesc spre mine vreo mie de hertzi.
Stii ce a facut fiica-ta?
Stiu, zic.
Sa-ti spun eu ce a facut. A lovit opelul nostru. E o masina noua, argintie, are 20 de mii de kilometri la bord, stii? E adusa din Germania, stii?
(dau din cap ca inteleg)
A lovit-o cu pumnul. A sunat alarma. E un copil prost crescut. (vede ca n-am reactie si se-nfierbanta) Si daca stii (a , deci auzise replica mea) ce ai facut?
Am luat masurile ce se impun.
Adica ce masuri ai luat? Sper ca ai batut-o? Ai pedepsit-o? Ca asta merita, e un copil prost crescut, e dovada de nesimtire...
(m-am enervat)
Am legat-o de calorifer, zic, i-am taiat mana care a lovit opelu', i-am smuls dintii cu patentu'...
(ea vocifereaza ceva, din ce in ce mai ascutit, el intervine barbateste)
Tu unde-ti tii masina?
Unde vreau. (ma straduiesc sa raman calma, calma)
Vrei sa ma duc acum sa dau cu pumnul in masina ta?
(ma pufneste rasul, dar incerc sa ma abtin)
Domnule, zic, masina mea a avut experiente mai dureroase decat un pumn in capota...
(l-am iritat. isi apleaca amenintator capul spre mine si urla)
Atunci vrei sa-ti dau tie un pumn in cap?
zic ca aduc si eu ciocanul de snitele, scandalul se dezlantuie, ies vecinii de palier, coboara un etaj cei de sus, urca ceilalti, toata lumea tipa, se uita din casa fiica-mea cu ochi de caprioara speriata , uimita ca joaca ei prosteasca a reusit sa declanseze o asemenea isterie. pe acest fundal sonor, taximetristul Gelu de la cinci urca scarile cate doua, zgaltaind balustrada. Gelu e un munte de om si e cam nebun, da' eu il stiu de cand era mic si-l ajutam sa agate fete.
Ce-i aicea, maaaaaaaaa? striga Gelu
(cineva incearca sa-i explice incidentul, Gelu nu are rabdare, intelege doar ca e vorba de opelul argintiu si de o alarma care suna. se intoarce catre victime care, surprinzator, au tacut)
E masina aia argintie parcata in fata blocului? intreaba mieros.
la unison proprietarii dau din cap ca da
Stiti ce a facut masina aia? (toata lumea e atenta) Ieri am parcat taxiul langa ea. Si stiti ce-a facut masina aia?(toata lumea ii soarbe cuvintele) Sa va spun eu ce a facut masina aia. S-a futut toata noaptea cu taxiul meu. I-a tras-o ala de i-a indoit teava de esapament, de i-a curs uleiu pe toate gaurile. Si n-a sunat alarma, asta inseamna ca i-a placut. Masina dumitale e o curva.
liniste. nu se-aude nici respiratia. adanc ofensati proprietarii se retrag. vecinii pleaca pe la casele lor. fiica-mea plange si rade. Gelu bea o bere la mine in bucatarie.
Azi dimineata, cand sa descui portiera, o urma adanca de cheie imi zambea had din vopsea, de la un capat la altul al masinii. Eu cred ca opelul, gelos ca taxiul lui Gelu ii mai da din cand in cand tarcoale si masinii mele, s-a razbunat.

15 comentarii:

OANA DESPA spunea...

sper ca ai casco. full.

zuzeta spunea...

ei bine, n-am. in schimb am prieteni taximetristi!!! :))

OANA DESPA spunea...

si iti pot ei repara zgarietura de pe masina?

zuzeta spunea...

:)
prietenii mei, fie ei si taximetristi, pot face pentru mine lucruri mai importante decat sa-mi repare zgarietura de pe masina. probabil, daca Gelu taximetristul se straduiese, cu un smirghel fin, chit auto si un spray de vopsea la culoare, va putea sterge si urmele fizice ale unui conflict, pe cat de stupid, pe atat de hilar. asta sa fie paguba!

Anonim spunea...

Sau poate tunări (ca sa zic asa) opelul cu pricina, luat din germania :)

Zuteza, noroc cu comentariile, care m-au mai destins un pic, caci personajele cu opelul din relatarea ta au reusit sa ma enerveze cu adevarat...

O seara cum nu ma indoiesc ca meriti. O seara minunata!

zuzeta spunea...

am postat povestea pentru ca, dupa ce mi-au trecut nervii provocati atat de episodul mai sus amintit, cat si de zgarietura - dovada vie a lumii in care traim, am schimbat perspectiva si am privit lucrurie din alt sens. in conditiile astea, m-am amuzat copios mai ales amintindu-mi de reactia "publicului" la inedita interventie a amicului meu, taximetristul Gelu.
Cat despre seara placuta, multumesc. Chiar am petrecut o seara speciala in prezenta unor oameni tare dragi mie. Intorc urarile, chiar daca intarziate!

Anonim spunea...

oamenii dragi zic: asijderea, sa traiesti.

Anonim spunea...

aoleu, nu-i adevarat blogspotu asta: auzi, cica "oamenii dragi spunea..." - e ca-n poezia aia ciuntita in copilaria noastra, "la pasha vine un arab / in izmene..."

zuzeta spunea...

..oamenilor dragi, viata mea e mai frumoasa pentru ca v-am intalnit!

Anonim spunea...

Doamne ajuta! E gresit. Doamne, doamna, deci doamna la plural. Are dreptate Ombladon! :)

zuzeta spunea...

"Multi ar spune cu limba de moarte
Cum ca vorbele noastre sunt gloante oarbe..."

Nicoleta Țintea spunea...

Drăguţă povestea. Distractivă. Păcat de urmări. Soluţia. Nu deschide uşa vecinilor. Lasă-i să ţipe singuri. O să le placă la nebunie!

zuzeta spunea...

ar fi o varianta, multumesc. dar ratez sansa de a trai tot felul de intamplari vesele si triste pe care sa le scriu apoi pe blog! :))

greenfield spunea...

Vecinii in multe situatii sunt niste
arierati, care s-au oprit din evolutie la cativa ani dupa ce-au venit pe lume. Dar sunt fericiti, in felul lor.
Sper sa nu persecute copilul, ca ar fi oribil.

zuzeta spunea...

...fericiti, da, ca stau la bloc, au apa calda, telefon, televizor,cablu, lift cu muzica, interfon. de fapt astea sunt urmarile beznei in care au trait. aproape ca n-au nici o vina.

cat despre copil, putin probabil sa existe manifestari ulterioare, macar si pentru ca, fara spectatori, circul nu satisface pe nimeni! (eu ma temeam ca nu cumva sa se intample invers!!!)