sâmbătă, 5 ianuarie 2008

oameni

am avut prea multe aventuri cu zapada in anii care au trecut ca sa mai gresesc de data asta. nici o secunda nu mi-a trecut prin cap sa plec de-acasa. am fiert vin cu scortisoara, am testat zapada proaspata prin toate zonele curtii si, in marea parte a timpului, am privit pe fereastra spectacolul iernii.
insa pe la pranz viata (sau eterna mea...organizare de gospodina)
m-a pus in fata unei situatii dramatice: nu aveam mai nimic de mancare. ouale le "gatisem" pentru micul dejun. sigur, imi ramasesera niste cepe, malai, un morcov ratacit prin frigider, lamai. si multa bere, campari, gin, vin, apa tonica, santal de portocale rosii, vreo doua sute de whisky pe fundul unei sticle. cafea da, zahar nu. o singura cutie cu mancare pentru caini, pentru trei caini.
sa zicem ca mi-as fi croit drum pana la poarta. cu greu. dar pana la cel mai apropiat magazin aveam de strabatut trei strazi. pe care plugul, care trecuse o singura data, le facuse de-a dreptul impracticabile. de sub un morman de zapada, masina zambea, relaxata. (mi s-a parut chiar ca radea in sinea ei...)
solutie disperata: telefoane pe la vecini, sa aflu daca incerca vreunul sa-si faca drum spre oras.
rezultat spectaculos.
tanti petruta de la trei case distanta l-a trimis pe nea gigi, sotul, cu: un borcan mare cu ciorba de burta, carnati proaspeti-afumati, un borcan cu pilaf (cald) de curcan, o punga mare plina cu prajituri.
domnul stoia de vizavi a venit personal cu mai multe kilograme de cartofi, salata beuf, un pui congelat, o punga cu orez, muraturi.
mircea, vecinul de langa noi, a scos land roverul din dotare si a facut partie pe strada, apoi, drept bonus, a batut la usa cu paine calda facuta de marieta si cu un vin de tara excelent.
reli mi-a adus un sac de boabe pentru caini, iar maiorul l-a trimis pe baiatul cel mare cu ditamai halca de friptura la cuptor.

coplesita de asemenea reactie, i-am invitat pe toti la mine, seara, la un vin fiert. dupa prima jumatate de ora deja se certau intre ei ca la usa cortului...

si morala: luati fiecare in parte, vecinii mei sunt niste oameni extraordinari!!!

5 comentarii:

Alex spunea...

o vorba zice ca : " E mai usor sa iubesti pe toata lumea decat pe vecinul de alaturi "
ideea e ca trebuie sa ii iei separat, daca la gramada nu se poate :) oricum , succes si aveti grija sa nu ramaneti inzapeziti pana la primavara... O zi usoara iti doresc !

Anonim spunea...

Lăsând deoparte cearta înfiripată, pentru care dau vina şi pe slaba capacitate de a gestiona un lichid alcoolic, vecinii tăi sunt extraordinari! În rest, fiecare facem greşeli şi avem slăbiciuni, iar cele din faţa sticlei sunt poate şi cele mai greu de rezolvat.

UnCopilutz spunea...

Parc-ar fi un episod dintr-un film american. Dacă tăiai partea cu cearta te întrebam unde stai, să mă mut aproape de tine...

Anonim spunea...

certurile au si ele farmecul lor. mai ales daca-s intretinute de un strop de curaj generat de ...lichide!
si nu, nu mi-as dori sa locuiesc intr-un episod al unui serial american!!!

Anonim spunea...

vorba dulce, mult aduce .. numai ca lichidele pot intoarce sensul proverbului la 180 de grade :)