joi, 26 iunie 2008

lunga vara fierbinte

respir cu vara fierbinte tolanita la picioarele mele. dogoreste in culori calde si-mi picura in ganduri miros de iarba incinsa. e cald si-mi place. nu ma ascund disperata pe sub copaci, nici nu caut inselatoarea racoare a aerului expirat printr-un aparat agatat in perete. stau in soare, in soare si adun caldura.
e fierbinte, aerul e fierbinte, pielea imi arde, respiratia ma doare, stau in soare, in soare si ma bucur de vara. pamantul se crapa, bietele flori palesc, apa se incalzeste instantaneu in pahar, capat culori de cafea, nu ma doare capul, nu transpir, nu visez la dusuri reci, nici la racoarea placuta a piscinei. nu visez, doar traiesc vara, am asteptat-o un an intreg, am ascuns-o pe timp de iarna prin toate colturile casei si ale sufletului, am chemat-o-n soapta in noptile incerte de primavara.
iubesc vara. vara asta lunga si fierbinte, cu zile incinse si asfalt topit, cu iarba parjolita si dor de mare si de talpi goale pe nisip, cu parfum de iubire trecuta.

chiar daca ma oboseste
vara asta fierbinte, vara cu furtuni cumplite iscate din senin, vara banala, vara sufocanta si capricioasa, vara pe care-o astepti cand nu e si vrei s-o gonesti cand te-apasa, vara cu suflet de femeie frumoasa, frumoasa si apasatoare, atata iubire,
atata iubire, iti vine sa-i zici, mai lasa-ma sa respir, lasa-ma.
la primele ploi triste de toamna
o sa te iubesc cu imagini de soare
vara dogoreste, intinsa la picioarele mele
o adun pe toata acum, pe toata
sa-mi tina de cald, de urat, de frumos,
sa-mi tina de soare, macar pan' la vara.

Niciun comentariu: