vineri, 18 iulie 2008

somn de (ne)voie

somn. ploaie deasa pe acoperis in lumina sura a zorilor. somn. lume multa amestecata in vis, intamplari ciudate. o raza de lumina, latratul unui caine. o gura de apa furata intr-un moment de luciditate din sticla de plastic rasturnata langa pat. somn. soare pe perete intr-un desen geometric, ticait de ceas. somn. tunete indepartate, cer plumburiu strecurat pe langa perdelele inflorate. alt vis, cu un vapor. cu o croaziera. drum scurt pana la baie, orbecaind in lumina tot mai difuza. somn. intuneric, racoare, pilota trasa bine pe umeri, somn.
dimineata celeilalte zile m-a gasit buimaca.
am dormit de la ora 5 in zorii zilei de marti pana la 10 dimineata in ziua de miercuri. 29 de ore am numarat. cand m-am trezit mi-era atat de somn incat am crezut ca-i tot marti si ca am reusit sa ma odihnesc abia 5 ore. m-am tarat cu greu pana in curte, am respirat amintirea ploii (cand o fi plouat?), i-am dat ceva de mancare lui piticu, cainele pripasit pe langa casa si m-am intors in pat. sa mai trag un pui de somn. am deschis totusi telefonul mobil (pe cel personal numai) si m-au napadit nenumarate mesaje, pe tonuri din ce in ce mai grave. "esti bine?" "ce-i cu tine?" "raspunde!" "ai patit ceva?" "hei, da un semn de viata sa stiu ca esti ok" "zuzeta, ce s-a intamplat?"
ce dracu' atata ingrijorare? - mi-am spus iritata, fireste.instantaneu telefonul a sunat, exact cand ma pregateam sa ma enervez pentru ca, oh, mi-am spus, am dreptul , nu-i asa, sa-mi inchid si eu telefonul pentru cateva ore, sa ma odihnesc...
29 de ore. am dormit 29 de ore. cine sa ma creada?
"la ce imaginatie ai, ai fi putut sa gasesti ceva mai credibil..." mi s-a spus dupa ce mi-am explicat, spasita, absenta.
m-a pufnit rasul si n-am mai putut sa dorm.

8 comentarii:

Anonim spunea...

bravo tie!asa si trebuie sa se intample in vacanta, pentru ca nu-i asa, esti in vacanta?
sa-ti tihneasca si sa se lungeasca muuuuult zilele libere pe care le mai ai!
pup

Anonim spunea...

te invit la munte
daca vrei detalii sau esti interesata..

Anonim spunea...

am fost, da, in vacanta :P

matei, multumesc de invitatie.
nu vreau detalii... :)

Anonim spunea...

Felicitările mele :) Dacă mai dormeai puţin, se speria lumea :)

Unknown spunea...

cat de bine suna 29 de ore de somn.. ai vreo reteta sa devina chestia asta posibila si pentru cineva care nu a depasit de mult timp cele 5 ore de somn pe noapte??

Anonim spunea...

oh, chiar si-asa s-a speriat lumea, de maio! 29 de ore...
aveam timp sa ajung pana la paris cu masina!!!!

simona,
reteta este oboseala. cronica deja!

pantacruel spunea...

placut, plastic, palpabil,
oboseala ta imi apasa greu pleoapele :)

Anonim spunea...

:)
pana si eu, daca recitesc textul, ma simt din ce in ce mai obosita...!