joi, 31 iulie 2008

all inclusive

nu inteleg. nu inteleg si pace.
in jurul meu, lumea se-agita pentru ultimele detalii ale concediului de vara, pe ultima suta de metri.
fie ca-i bulgaria, turcia (mai ales turcia!) sau grecia, vacanta trebuie sa fie cat mai scumpa. cinci stele , all inclusive. oh, merg la cinci stele, all inclusive. costa, da'...na, sunt cinci stele. cum se numeste statiunea? pff, amanunte. in ce zona? nu-i important. in serviciile incluse este si piscina gratis, si sporturi. Ce daca eu nu fac niciodata sport? poate fac, ca-s moca. si la discoteca intrarea e gratis, si sucurile free. doar ca de la agentie mi-au zis ca trebuie sa mergem dis-de -dimineata la piscina, sa ocupam seslong. pe la 7 jumate sa fim acolo...dar nu costa nimic. e all inclusive. de-aia am platit, nu? sa am lumea la picioare. (ciudata viziune, ha!)
nu mai are importanta ca pana deunazi te imprumutai ca sa treci luna. nu conteaza ca ai lasat masina-n parcare in favoarea metroului, ca-i mai ieftin. nu conteaza ca numeri in gand banii din portofel sa te dumiresti daca poti sa mergi cu gasca la o bere pe lipscani. nu conteaza ca esti un parlit de roman de rand si ca strangi din cur un an intreg pentru cele sapte zile de all inclusive. sapte zile de all inclusive care costa de te-ndoaie. dar mergi cu avionul, da, da. ce daca avionul nu te lasa la destinatie si de-acolo mai calatoresti vreo 200 de kilometri cu un autocar? all inclusive. cinci stele. o saptamana sunt boier...
(si dup-aia luni in sir te imprumuti, iti refuzi micile bucurii sau placeri, nu poti sa fugi un weekend la mare sau la munte in patrie, de-o delta ce sa mai vorbim, ca n-ai, n-ai bani, ca doar ai fost in concediu..., dar te uiti la fotografii, le arati rudelor si prietenilor, tot anul vorbesti despre cum a fost la mare, o, extraordinar, mancam de cinci ori pe zi si aveam seslong chiar langa piscina...
si concluzia, concluzia ma infurie cel mai tare, "oh, m-am scarbit de romania. toate concediile am sa la fac de-acum afara")
n-am sa dau dovada de patriotism ieftin spunand ca-n tara asta sunt locuri si zone de o frumusete incredibila. pe care TREBUIE sa le vezi macar o data intr-o viata de om. n-am sa tin lectii despre "descopera romania", desi as putea s-o fac. si sa ne intelegem. n-am ceva impotriva vacantelor de cinci stele, daca ti le permiti. cu atat mai putin impotriva tarilor straine, daca stii sa le descoperi.
dar ca sa-ti rupi viata de la gura luni de zile ca sa "traiesti" o saptamana, in aparatamentul de la etajul 11 al unui hotel din Turcia (fara vedere la mare, ca ala e mai scump), mi se pare aberant. ca sa nu mai spun ca pentru mine un seslong pe marginea piscinei, chiar daca alaturi zace ingropat in gheata cocktailul cu pepene galben, si minibarul din dormitorul zugravit in cele mai frumoase culori de pe pamant, nu reprezinta un schimb echitabil daca le asez fata in fata cu locuri pe care poti sa le respiri, cu senzatii pe care poti sa le traiesti, sa le lasi sa te mangaie ori sa te infioare. oriunde ar fi ele, oricat ar costa.
de-aia spun, nu inteleg. vacanta de cinci stele nu se regaseste in pretul hotelului sau in numarul de mese pe zi. intr-un sac de dormit, pe o plaja superba, cu miros sarat si briza blanda , numarul stelelor creste considerabil. trebuie doar sa-ti ridici privirea catre cer, noaptea.

9 comentarii:

Anonim spunea...

De data asta, desi nu-mi convine deloc, dar absolut deloc, trebuie sa fiu de acord cu tine :P. Sunt mult mai multe stele pe cer, in aer liber, intr-un cort, la Vama, pe Chei, etc etc

Anonim spunea...

bravo,bravo,bravo...cate stele pe cer atatia bravo.excelenta postarea

Unknown spunea...

Adevarat 100%.

Anonim spunea...

daca suntem cu totii de acord, ce-ar mai fi de zis? :))

Anonim spunea...

ar mai fi de zis
ca-i plina tara de mitocani
si strainatatea tot de ei

Anonim spunea...

Sincer, după ultimele două concedii făcute la mare, în România, nu mai calc pe litoralul de aici decât dacă mă duc acolo legat, cu forţa. Mi-e silă de el.
Iar cu preţurile...aici nu îţi dau dreptate. Să te duci la mare "afară" costă mai puţin decât să calci pe shawormele aruncate pe plajele de la noi...

zuzeta spunea...

de maio, cred ca nu m-am facut bine inteleasa. si eu merg la mare in strainatate, si nu de anul asta. intai am fugit de la vama, apoi m-au alungat si de la corbu, asa ca am ajuns in grecia :)

repet, sunt pentru vacantele in strainatate, mai ales daca e vorba despre litoral. m-am referit insa la trista apucatura a semenilor nostri de a transforma vacanta (de vara) intr-un concurs de stele si servicii incluse, ocupatie din care te alegi, in opinia mea, doar cu banii cheltuiti. si cu fotografii in care zambesti superior, pe marginea piscinei albastre, ghiftuit de la bufetul suedez. ce zici de un sejur in turcia, all inclusive la cinci stele care costa ceva peste 2000 de euro? sunt si variante mai ieftine, nu-i asa? si poate mult mai interesante, in tara sau in afara ei.
vezi? asta ziceam si eu.

zuzeta spunea...

(sejurul e de sapte zile, da?)

Anonim spunea...

ai scris minunat. bravo!